Navadna sončnica, latinsko Helianthus annuus izvira iz grške besede, ki pomeni sonce in cvet, ter latinske besede za leten. Pred približno petsto leti so indijansko sonce iz Srednje Amerike in Mehike prinesli v Evropo. Danes jo najdemo po vsem svetu.

Je enoletnica, višine od enega metra do treh metrov, cveti od julija do septembra. Ima velike, okrogle rumene cvetove z rjavo sredico, v kateri so manjši cevasti cvetovi in ki jo obdajajo jezičasti rumeni cvetni lističi, cvet lahko meri od pet do petdeset centimetrov in ima od sto do osem tisoč semen.

Sončnično rafinirano olje je uporabno (zaradi višje točke dimljenja) za cvrtje, praženje.. a brez vrednosti za naše zdravje. Za solate, marinade, prelive… pa le uporabimo hladno stiskana olja, če ima olje kontrolirano poreklo (certfikat) še toliko bolje.

Sončnica, njena semena in iz njih hladno stisnjeno olje, je eliksir mladosti.

Hladno stiskano olje je bogat vir nenasičenih maščobnih kislin, saj lahko vsebuje:

  • do 83 g na 100 ml maščob oziroma olja, posebej linolne (omega-6)
  • vitamine A, B1, B2, B6, B12, E, K, D
  • veliko  vitamina E, do 55 mg na 100 ml – 458 % Povprečni Dnevni Vnos in
  • rudnine, kot so kalcij, klor, kobalt, mangan, magnezij, jod, cink,baker in železo.

Mlada družinica je namenjena proti srcu zdravja

Koristne lastnosti za zdravje in počutje

Iz sončničnih semen po hladnem postopku pridobivam olje zlato rumene barve in prijetnega okusa po sončničnih semenih, ki zdravilno učinkuje na jetra in žolč, lajša prebavo, izločanje vode in sluzi iz telesa, znižuje temperaturo, kot masažno olje pa dobro dene koži, lasem in nohtom.

Olje vsebuje veliko nenasičenih maščobnih kislin, mineralov in vitaminov, predvsem vitamina E in aminokislin.

Visoka vsebnost vitamina E preprečuje poškodbe kožnih celic zaradi žarkov UVA in ultravijolične svetlobe, izboljšuje zdravje kože, gladi gube in brazgotine.

Ker sončnično olje vsebuje veliko antioksidantov in hranilnih snovi, se uporablja za nego kože, saj uravnava vlažnost kože, blaži razdraženost in pordelost kože, pomaga pri vneti koži, aknah in ekcemih.

Maščobne kisline omega-6 so potrebne za gradnjo zdravih celic v telesu in za nastajanje eikozanoidov, hormonom podobnih snovi v telesu, ki nadzirajo vrsto telesnih dogajanj, med drugim vnetja in pretok krvi.

Optimalni odmerek omega-6 maščobnih kislin varuje pred boleznimi srca in ožilja. Odrasla oseba na dan potrebuje okoli štiri grame omega-6 maščobnih kislin (dve žlici sončničnega olja oziroma pest mandljev ali orehov).

Olje veliko uporabljamo v prehrani, zato dobro vpliva tudi na močne kosti, za dober razvoj zob pri otrocih, preprečuje paradentozo in krvavenje dlesni.

Sončnično olje je dobro uživati pri tegobah menopavze, saj uravnava progesteron, hormon dolgega zdravja in estrogen.

V aromaterapiji se sončnično olje pogosto uporablja kot nosilno olje, dodamo mu olje citrusov in začimbe. Na deset mililitrov olja dodamo kapljico eteričnega olja citrusov, vtiramo v kožo.

Sončnice skladiščijo v sebi veliko vitalnosti.

Sončnica ne razveseli le našega pogleda, ampak lahko »razvedri« tudi naš jedilnik. Eden od učinkov sončničnih semen in hladno stiskanega olja je namreč prav vpliv na izboljšanje razpoloženja, saj visoka vsebnost aminokisline triptofan spodbuja nastanek serotonina.

Tudi vitamin B6 je znan po protidepresivnem delovanju in sončnično olje je z njim dokaj bogato.

Moč poletnega sonca v teh rastlinah lahko koristi ljudem, ki trpijo za pomanjkanjem vitalnosti, imajo slab imunski sistem in so telesno šibki ali kronično bolni.

Sončnica pomaga tudi pri pomanjkanju “svetlobe v duši”, ki vodi v depresijo. Zaradi vsebnosti aminokisline triptofan v semenih, ki spodbuja nastanek serotonina, ki izboljšuje razpoloženje, uravnava delovanje živčevja in deluje protidepresivno.

Navadna sončnica, latinsko Helianthus annuus izvira iz grške besede, ki pomeni sonce in cvet, ter latinske besede za leten. Pred približno petsto leti so indijansko sonce iz Srednje Amerike in Mehike prinesli v Evropo. Danes jo najdemo po vsem svetu.

Je enoletnica, višine od enega metra do treh metrov, cveti od julija do septembra. Ima velike, okrogle rumene cvetove z rjavo sredico, v kateri so manjši cevasti cvetovi in ki jo obdajajo jezičasti rumeni cvetni lističi, cvet lahko meri od pet do petdeset centimetrov in ima od sto do osem tisoč semen.

Sončnično rafinirano olje je uporabno (zaradi višje točke dimljenja) za cvrtje, praženje.. a brez vrednosti za naše zdravje. Za solate, marinade, prelive... pa le uporabimo hladno stiskana olja, če ima olje kontrolirano poreklo (certfikat) še toliko bolje.

Sončnica, njena semena in iz njih hladno stisnjeno olje, je eliksir mladosti.

Hladno stiskano olje je bogat vir nenasičenih maščobnih kislin, saj lahko vsebuje:

  • do 83 g na 100 ml maščob oziroma olja, posebej linolne (omega-6)
  • vitamine A, B1, B2, B6, B12, E, K, D
  • veliko  vitamina E, do 55 mg na 100 ml – 458 % Povprečni Dnevni Vnos in
  • rudnine, kot so kalcij, klor, kobalt, mangan, magnezij, jod, cink,baker in železo.
Mlada družinica je namenjena proti srcu zdravja

Koristne lastnosti za zdravje in počutje

Iz sončničnih semen po hladnem postopku pridobivam olje zlato rumene barve in prijetnega okusa po sončničnih semenih, ki zdravilno učinkuje na jetra in žolč, lajša prebavo, izločanje vode in sluzi iz telesa, znižuje temperaturo, kot masažno olje pa dobro dene koži, lasem in nohtom.

Olje vsebuje veliko nenasičenih maščobnih kislin, mineralov in vitaminov, predvsem vitamina E in aminokislin.

Visoka vsebnost vitamina E preprečuje poškodbe kožnih celic zaradi žarkov UVA in ultravijolične svetlobe, izboljšuje zdravje kože, gladi gube in brazgotine.

Ker sončnično olje vsebuje veliko antioksidantov in hranilnih snovi, se uporablja za nego kože, saj uravnava vlažnost kože, blaži razdraženost in pordelost kože, pomaga pri vneti koži, aknah in ekcemih.

Maščobne kisline omega-6 so potrebne za gradnjo zdravih celic v telesu in za nastajanje eikozanoidov, hormonom podobnih snovi v telesu, ki nadzirajo vrsto telesnih dogajanj, med drugim vnetja in pretok krvi.

Optimalni odmerek omega-6 maščobnih kislin varuje pred boleznimi srca in ožilja. Odrasla oseba na dan potrebuje okoli štiri grame omega-6 maščobnih kislin (dve žlici sončničnega olja oziroma pest mandljev ali orehov).

Olje veliko uporabljamo v prehrani, zato dobro vpliva tudi na močne kosti, za dober razvoj zob pri otrocih, preprečuje paradentozo in krvavenje dlesni.

Sončnično olje je dobro uživati pri tegobah menopavze, saj uravnava progesteron, hormon dolgega zdravja in estrogen.

V aromaterapiji se sončnično olje pogosto uporablja kot nosilno olje, dodamo mu olje citrusov in začimbe. Na deset mililitrov olja dodamo kapljico eteričnega olja citrusov, vtiramo v kožo.

Sončnice skladiščijo v sebi veliko vitalnosti.

Sončnica ne razveseli le našega pogleda, ampak lahko »razvedri« tudi naš jedilnik. Eden od učinkov sončničnih semen in hladno stiskanega olja je namreč prav vpliv na izboljšanje razpoloženja, saj visoka vsebnost aminokisline triptofan spodbuja nastanek serotonina.

Tudi vitamin B6 je znan po protidepresivnem delovanju in sončnično olje je z njim dokaj bogato.

Moč poletnega sonca v teh rastlinah lahko koristi ljudem, ki trpijo za pomanjkanjem vitalnosti, imajo slab imunski sistem in so telesno šibki ali kronično bolni.

Sončnica pomaga tudi pri pomanjkanju "svetlobe v duši", ki vodi v depresijo. Zaradi vsebnosti aminokisline triptofan v semenih, ki spodbuja nastanek serotonina, ki izboljšuje razpoloženje, uravnava delovanje živčevja in deluje protidepresivno.